Mafia 2 – recenze hry

Přidal: | publikováno: 27. 08. 2010

Cílem Červenobílých je spojit českou mládež pod praporem vlastenectví, přičemž záběr témat na našich stránkách si hranice neklade. Přidal jsem tedy novou rubriku o počítačových hrách, kde budeme doporučovat a recenzovat kvalitní české počiny. Všechny věrné fanoušky počítačových her jistě potěším hned prvním článkem. Naše legendární akční hra Mafia se konečně dočkala svého pokračování. Dnes oficiálně vyšla Mafia 2 a stojí za to!

Brněnská skupina 2K Czech (dříve Illusion Softworks) se zabývá vývojem počítačových her již od roku 1997 a v tomto odvětví proslula celosvětově. Vedle nejúspěšnější Mafie patří mezi počiny studia například série taktické hry zasazené do prostředí druhé světové války Hidden & Dangerous nebo úspěšná akční série Vietcong. Firmu sice v lednu roku 2008 koupil americký gigant Take 2, avšak o uznání, které nám vývojáři ve světě zajistili, nepřijdeme, což dokazuje i nový název skupiny.

Nyní již k samotnému pokračování Mafie. Z virtuálního města Lost Heaven, které jsme poctili svou přítomností v minulém díle, se přeneseme do amerického Empire City, které má být kopií New Yorku. Tam přijíždí otec hlavního hrdiny, Vita Scaletty, který utíká se svou rodinou ze Sicílie (Mussolini se s mafiány moc nemazlil) najít svůj nový domov.

Vitův otec má těžkou a špatně placenou práci jako dělník v přístavu a navíc vydělané peníze propije, a tak se o sebe snaží Vito postarat sám. V roce 1943 je při jedné vloupačce, kterou spáchá se svým kamarádem Joem Barbarou, chycen a aby se vyhnul žaláři, jde raději k armádě. Zde začíná Vitův příběh. Nerad bych o něm prozradil více a obral vás tak o kvalitní zážitek, přejdu tedy k dalším informacím o hře.

Hra nás na první pohled oslní výbornou grafikou a, stejně jako minule, vynikajícím českým dubbingem. Děj se tedy odehrává ve 40.-50. letech v Empire City, kde žije několik mafiánských rodin a gangů. Jsou zde černoši a asiaté, jejichž tehdejší způsob života se vývojáři snažili bez cenzury napodobit. Ostatně je celkově poznat, že si dali velkou práci s reálností celého prostředí. Novinkou je volný přístup do hospod, kde se můžete skutečně opít, stejně tak přístup do různých bister a restaurací, máte i svůj vlastní domov, kde si můžete po náročném dni odpočinout. Jsou zde také prodejny oblečení a zbraní, dále též benzínové pumpy a autodílny, kde si můžete opravovat i upravovat auto.

Během hry se rovněž mění počasí, dočkáte se i sněhu a deště. Oproti předchozímu dílu byla vylepšena navigace, což potěší každého, koho unavovalo zdlouhavé hledání míst na mapě během cesty. Je zde samozřejmě velký výběr aut i zbraní, nové pohybové animace, také více identické výbuchy, několik stanic rádia s autentickou hudbou, zkrátka mnoho a mnoho novinek a vylepšení.

Vylepšeny byly i pěstní souboje, které častokrát podstoupíte. Čekají vás samozřejmě i divoké honičky v autech, vloupačky, střílečky, podrazy, vraždy, prostitutky, drogy, zkrátka během hraní nebudete ušetřeni snad žádné neřesti ze světa organizovaného zločinu.

Český tým se nezapřel ani v novém pokračování. Při plnění jedné mise jsem si z auta povšimnul jednoho kostela, který mi byl velmi povědomý. Když jsem se k němu přiblížil, nevěřil jsem vlastním očím. Ještě jsem jej jednou obešel, než jsem si mohl s jistotou potvrdit, že v mafiánském Empire City je brněnský kostel Jana Amose Komenského, který stojí na Joštově ulici. Pro zajímavost jsem Vám jej vyfotil. Tato malá pozornost pro našince je od grafiků velmi povedená a patří jim mé uznání.

Bývá smutným pravidlem, že veškerá snaha nahradit originál skončí fiaskem, nicméně toto není případ pokračování Mafie. Po celou dobu hraní Mafie 2 jsem byl příjemně překvapen jak úchvatným příběhem a prostředím, tak i rozlohou a možnostmi, jaké hra nabízí. Druhý díl Mafie, ačkoliv se chvílemi trochu podobá prvnímu, je velmi povedený a rozhodně jej mohu doporučit každému milovníkovi původní hry, stejně jako všem ostatním. Tedy kromě osob mladších 18-ti let…

Ještě dodávám, že hra je dostupná i na dalších platformách, kromě PC si ji můžete zahrát i na Xbox 360 a PlayStation 3.

Několik dalších fotografií ze hry:

Minimální systémové požadavky: